Minä olen aina ajatellut olevani mestaripakkaaja - en ajattele enää.

Olen koko viikon koonnut tavaroita, valikoinut vaatteita, purkittanut kosmetiikkaa pienen pieniin purnukoihin, hankkinut jopa tyhjiöpussit pakkauksen helpottamiseksi. Tänään aamulla aloin sitten vihdoin pakata- jo ensimmäisen 15minuutin kuluessa kävi tuskallisen selväksi, ettei kaikki mahdu mukaan. Hylkäsin verkkarit, pari puseroa, laukun ja kaiken muun lukemisen paitsi matkaoppaat. (Käytän verkkareita yleensä vaan oloasuna - en meinannut urheilla reissussa- nyt saan tyytyä farkkuihin.)

Saatuani laukun vihdoin kiinni, punnitsin sen. 21 kiloa!!!(Se kauhistutti, koska kaikki minun vaa'allani käyneet väittävät sen näyttävän liian vähän ja koska en tietääkseni ikinä ole saanut aikaiseksi matkalaukullista, joka painaisi yli 20kg!.) No sitten alettiin taas karsia: puseroita, aurinkorasvaa, kengät, alusvaatteita ja sukkia. Tuloksena 19kiloa! 

Ja se on muuten roskaa, että matkalla on helpompi käsitellä kassia tai rinkkaa kuin matkalaukkua. Ainoa merkittävä asia, joka vaikuttaa tähän käsittelyn helppouteen on matkatavaran paino... Veikkaan, että mulle tulee vielä ongelmia... Taidan lähteä kuntosalille!

ps. kommentoijat - muistakaa vastata lopun testikysymykseen mitä kirjaimia näette kuvassa - muuten kommentit eivät tule läpi...